Tips de Marketing

  Que son y para que sirven las apps?      
Lunes, 01 de Octubre de 2012  

¿Qué es una app? Es un programa que se instala en un dispositivo móvil -ya sea teléfono o tableta- y que se puede integrar a las características del equipo, como su cámara o sistema de posicionamiento global (GPS). Además se puede actualizar para añadirle nuevas características con el paso del tiempo.

Las aplicaciones proveen acceso instantáneo a un contenido sin tener que buscarlo en Internet y, una vez instaladas, generalmente se puede acceder a ellas sin necesidad de una conexión a la Red. Cada vez más empresas están lanzando programas de este tipo para ayudar a sus clientes a encontrar restaurantes cercanos, por ejemplo.

La empresa de investigación ABI Research asegura que en 2010 se descargaron casi 8000 millones de apps en todo el mundo, lo que representa una clara muestra de su éxito.

Un largo proceso. Sin embargo, crearlas es costoso. Una simple aplicación puede insumir 32.000 dólares y dos meses de trabajo, además de esperar que no salga una nueva tecnología que la vuelva obsoleta.

Este precio se multiplica si se decide lanzarla para varios sistemas operativos. Por ejemplo, una app diseñada para el iPhone no funcionará en Android y viceversa.

Después hay que pasar las pruebas de las compañías, como Apple, antes de comenzar a venderla -incluso si es gratuita- en sus tiendas virtuales.

Una vez que llega a los anaqueles, entonces tendrá que competir con cerca de medio millón de aplicaciones. El proceso se reinicia cada que el sistema operativo en el que se distribuye se renueva o cada que se pretende actualizar la app.

Algunas empresas les recomiendan a sus clientes que, en lugar de desarrollar aplicaciones, dediquen recursos a mejorar las versiones de sus sitios web para dispositivos móviles.

Pero, ¿permanecerán las apps por mucho tiempo?

"Estamos viendo grandes avances en páginas para celulares y muchas de las características que se encuentran en una aplicación de pago, como animación, son cada vez más comunes en la web móvil", cuenta Colin McCaffreym, de la empresa de tecnología móvil 2ergo.

"Es difícil afirmar que las aplicaciones se convertirán en una decepción cuando Apple ha tenido miles de millones de descargas en tres años", agrega el especialista.

"Apple está impulsando fuertemente las apps, pero al mismo tiempo Google está promoviendo la web móvil y yo no apostaría en contra de Apple ni en contra de Google", afirma McCaffreym.

Lo que sí parece claro es que atraer a nuevos clientes a través de un dispositivo móvil se está volviendo cada vez más importante..

El mercado de las aplicaciones en números

  • En 2010 se descargaron más de 8000 millones de aplicaciones
  • Se estima que en 2012 las descargas alcanzarán 50.000 millones
  • En 2015 la industria global de aplicaciones valdrá 30.000 millones de dólares
  • El 56% de usuarios son hombres, 44% mujeres
  • Los que más utilizan apps son las personas de 25 a 34 años, seguidas por las de 34 a 44 años y las de 18 a 24 años
  • El 75% cree que la calidad de la aplicación le da un bono de confianza a la marca que la crea
  • El 73% de los usuarios ha descargado aplicaciones que cuentan con anuncios publicitarios

 
 
  Marketing Móvil: La plataforma del futuro      
Jueves, 22 de Diciembre de 2011  

El Marketing Móvil ha sido un tema central en la edición del Mobile World Congress de este año celebrada en Barcelona.

En el mismo, numerosas empresas expositoras promocionaron el Marketing Móvil y sus aplicaciones. Recientemente, la BBC publicó un informe que revela cómo un gran número de empresas están adoptando este nuevo canal. Es el caso de grandes marcas como Procter & Gamble y Unilever que están destinando presupuestos muy elevados para sus campañas móviles.

Kerstin Trikalitis, CEO de “Out There Media” explica que han visto tasas de crecimiento de tres dígitos en los últimos 18 meses y que esta es una tendencia que continuará todo este año. “Cuando un anuncio está segmentando y es relevante para sus destinatarios estos valoran positivamente las acciones de marketing móvil. Nuestras tasas de respuesta oscilan entre el 20-25%, datos que demuestran que el marketing móvil está funcionando.”Sin embargo, hay que tener algunas precauciones.

Como con cualquier otro tipo de acción de marketing, debemos asegurarnos que nuestros mensajes están perfectamente segmentados y son relevantes para sus receptores.

Esto es aún más importante con el marketing móvil, ya que llevamos nuestros teléfonos con nosotros siempre y los mensajes que enviamos a nuestros clientes están entrando en su espacio personal.

Puedes segmentar individualmente a tus clientes con contenido específico, incluso proporcionando un mensaje totalmente personalizado para cada uno de ellos en tu campaña SMS.

Con ello, te aseguras que tu mensaje SMS no parezca un anuncio generalista y se perciba como un buen servicio al cliente.

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  The Importance of Google PageRank: A Guide For Small Business Executives      
Sábado, 15 de Octubre de 2011  

If you’ve spent time (or are simply curious) about online marketing, then  the topic of search engine optimization (SEO) usually comes up. 

And, no  discussion of search engine anything is complete these days  without some mention of Google. 

This article provides a brief overview of  how Google ranks search results with a look at their PageRank™ algorithm (a key  component). 

Quick Intro To SEO (Search Engine  Optimization)

Put quite simply, SEO is the process of  optimizing your website for the search engines (like Google).

 By “optimizing”, I mean attempting to make it such that searches for specific  phrases rank your website higher in the search results than other websites.

 There are lots of good reasons to want to rank higher, but for businesses,  the primary reason is to generate good leads for your offering.  Millions  of people use Google every day looking for a product, service or  information.  Some of these people might be potential clients looking for your particular offering. 

There are two ways for you to show up  on the results page when users are doing a search. The first is paid advertising  and the second is what is known as “organic” (or “natural”) search.

The natural search results are listed  free and are dependent on Google’s estimation of how relevant and credible your  website is. 

If  you can rank high on the free (organic) search results for Google, it’s like  getting tens of thousands of dollars worth of free advertising in the most  relevant trade magazines for your industry, every time a new issue comes out.   I’m not sure about you, but that’s pretty interesting to me.  It’s a  great way to grow your business and find new clients.  So, how do you get  all this free, effective advertising in the search engines?  Well, to do  that you need to understand the Google algorithm and how it determines who gets  listed.

Google’s Search Algorithm

First, let’s  establish a simple example which we can use to frame our discussion.

 Let’s  assume you are the partner in a boutique strategy consulting firm.  Lets  further say that your specialization is advising technical founders of  high-growth, venture-backed companies on how to be better at selling.  Now,  you could probably identify a number of search phrases that your potential  clients might use when interested in this particular topic.

 Users may  search for something like “technical sales consultant to founder”.  Or,  they may just start by looking for content (instead of consulting) and search on “successful technical selling”.  In either case, Google has an algorithm  that figures out which websites of the hundreds of millions out there should be  displayed in rank order on the results page.  These are the  organic (i.e. non-paid) results.  You want to rank high on these results

Though Google’s algorithm is extremely sophisticated, it boils down to  something like this:

Search Ranking = Relevance * PageRank

Relevance is basically the measure of how your website (or more  accurately one of your web pages) matches the search phrase the user  has entered.  Measuring relevance is a relatively sophisticated process,  but it boils down to some fundamentals like the title of the page, words on the  page and how frequently they occur, etc.  So, if your home page has things  like “technical selling”, it drives up the relevance for this particular  search. 

PageRank is an independent measure of Google’s perception of the quality/authority/credibility of an  individual web page.  It does not depend on any particular search  phrase.  For the public (you and me), Google conveniently reports this as a  number from 0-10 (10 being the best).  So, assuming for a second that your  web page and your competitors web-page has the same relevance – then  whoever has the higher PageRank gets the better ranking – and shows up at the  top of the results page.  This is why PageRank is so important.  Your  relevance is based on your content (if you’re a consulting company specializing  in technical selling, your relevance for stainless steel monkey wrench searches  is going to be understandably low).  Your PageRank is what counts.

How PageRank Is Calculated

There has been a lot  written and a lot debated about Google’s PageRank, but on one point there is  near unanimous agreement.  PageRank is primarily determined by how many  other web pages are linking into you.  Google considers this kind  of inbound a link a vote of confidence.    But, here’s the  trick:  Not all inbound links are created equal.

 Web pages with more  credibility that link to you have more “value” to your PageRank than those with  less credibility.  How is this credibility determined?  Why, by their PageRank, of course!  So, let’s take an example.  Lets  say you have your Uncle Charlie link to you from his blog to your small business  website.  Let’s also say that Uncle Charlie’s blog has a Page Rank of 3  (this is being a little generous because all Uncle Charlie writes about is  his dog Sparky and he has limited inbound links).  This link from Uncle  Charlie will certainly help you – a little bit.  It will help you more if  you can find 100 such Uncle Charlie websites with a PageRank of 3 and get them  to link to you.  

 I divide up PageRank into these  broad categories:

0-3:  New sites or sites with very minimal links 4-5:  Popular sites with a fair amount of inbound links 6:   Very popular sites that have hundreds of links, many of them quality links 7-10:  Usually media brands (NYTimes.com), big companies or A-list  bloggers.

Now, it’s important to note that PageRank is believed to be  calculated on a logarithmic scale.  What this roughly means is  that the difference between PR4 and PR5 is likely 5-10 times than the difference  between PR3 and PR4.  So, there are likely  over a 100 times as many  web pages with a PageRank of 2 than there are with a PageRank of 4.    This means that if you get to a PageRank of 6 or so, you’re likely  well into the top 0.1% of all websites out there.  If most of your peer  group is straggling around with a PR2 or PR3, you’re way ahead of the  game. 

What’s Your PageRank? There are two ways to figure out what your  approximate PageRank is.  One, you can download the Google  Toolbar (the PageRank feature is not turned on by default, so you’d have to  enable it after installation).  

 

Quick recap:  Organic search is like free advertising.  It’s worth the  investment to try and get a high ranking by the major search engines.  To  rank high you should do two things:  First, make sure your site has the  right relevant content for the types of searches your potential clients  are conducting.  Second, try to get the highest PageRank possible.  To  do this, you need to get as many inbound links from as many high PageRank web  pages as possible

 
 
  Posicionamiento Organico en Buscadores SEO 2      
Lunes, 26 de Septiembre de 2011  

¿Por qué es recomendable utilizar las técnicas del posicionamiento orgánico? Posicionar orgánicamente un sitio posee los siguientes beneficios:

• Cumple con las recomendaciones y criterios solicitados por los principales buscadores.

• Al utilizar técnicas válidas evita el riesgo de perjudicar la imagen o el posicionamiento de una empresa.

• Posee efectos positivos incluso en el largo plazo porque es independiente de las actualizaciones que realicen los buscadores para luchar contra las técnicas ilegítimas de posicionamiento.

• Posee efectos positivos en la experiencia del usuario con el sitio Web debido a que mejora su calidad.

• La relevancia del tráfico derivado desde los buscadores hacia el sitio es mucho mayor debido a que se utilizan técnicas lógicas para construir el posicionamiento.

¿Como se logra mejorar el posicionamiento en buscadores? Si se trata de colocarlas en orden de importancia, las principales acciones para mejorar el posicionamiento en buscadores son:

A.- Obtener e incrementar el número y calidad de enlaces hacia tu sitio web. Uno de los aspectos que más importancia tiene para buscadores como Google, al momento de clasificar y ordenar las páginas de sus resultados es la cantidad y la calidad de los enlaces que apuntan hacia cada sitio web que contiene información relacionada con la consulta realizada por el usuario.

 En el caso de Google, este es un tema muy complicado, de hecho es el concepto principal sobre el cual funciona el famoso buscador y se denomina PageRank. Explicado de manera simplista, el Pagerank es la calificación que Google le asigna a cada página o sitio web en escala de 1 a 10, aunque el espacio entre cada nivel es mas grande cada vez, así como el esfuerzo necesario para escalarlos.

En términos generales, un sitio web A que tiene 2 enlaces apuntando hacia el tendrá mejor posición que un sitio B con un solo enlace en la página de resultados, sin embargo, si el único enlace que apunta hacia el sitio B proviene de una página que tiene un PageRank superior, es posible que el segundo sitio tome una mejor posición en los resultados de la consulta. De cualquier forma es una buena estrategia conseguir la mayor cantidad de enlaces y en la medida de lo posible, buscar que algunos sean colocados en páginas con un buen Pagerank (de 3 hacia arriba).

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  Posicionamiento Organico en Buscadores SEO      
Lunes, 26 de Septiembre de 2011  

El posicionamiento en buscadores o posicionamiento web (SEO por sus siglas en inglés, de Search Engine Optimization) es el proceso de mejorar la visibilidad de una página web en los diferentes buscadores, como Google, Yahoo! o Bing de manera orgánica, es decir sin pagarle dinero al buscador para tener acceso a una posición destacada en los resultados.

Mediante “posicionamiento orgánico” se identifica al método que busca mejorar la calidad general de un sitio Web en cuanto a sus contenidos, diseño y programación.

Este mejoramiento de la calidad se logra trabajando cada uno de estos aspectos, principalmente los contenidos.  Con contenido nos referimos a los textos que se encuentran dentro de una página, porque los buscadores indexan fundamentalmente este tipo de elementos, más allá de las imágenes o código de programación que pueda contener un sitio Web. Esto es así, porque cuando un usuario ingresa un término de búsqueda, por ejemplo en Google, este sitio buscará dentro de sus bases de datos aquellos sitios Web que concuerden con el término ingresado por el usuario y mostrará en primer lugar aquellos sitios donde exista una concordancia mayor de acuerdo a un algoritmo matemático.

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  E Mail Marketing 3      
Lunes, 26 de Septiembre de 2011  

Muchos de los lectores que hacen click en tu mail, solo visitan la primer página que ven. Si hay demasiada información en tu sitio web, o es demasiado general, no llegarán nunca a realizar una compra. Es muy importante diseñar "Landings Pages" vinculadas directamente con la campaña que querés enviar. De esta forma tus lectores encontrarán información focalizada y fácil de interpretar.

No es lo mismo marketing por correo electrónico que SPAM. Cuando hablamos de marketing por correo electrónico, estamos hablando de campañas, parecidas en mayor parte a las campañas por revistas especializadas más que a las campañas de radio, tv o diarios. Son campañas que tienen el objetivo de llegar a gente interesada en el servicio o producto que uno brinda y trata de llegar a ellos siendo lo menos molesto posible, respetando al lector y tratando de darle algo que le genere interés. Cuando hablamos de SPAM, por el contrario, podemos ponerlo en paralelo con una persona con megáfono que se pasea por un barrio gritando a los cuatro vientos ofertas de productos, que probablemente a la mayoría del barrio no le interesan y menos a la hora de la siesta. El SPAM trata de llegar a la mayor cantidad de casillas de correo posible, sin importar si están destinadas o no al público interesado, si entiende o no el mensaje o si le envío 1 o 1000 veces la misma publicidad. Para mas informacion www.grupoalebet.com

 
 
  E Mail Marketing 2      
Lunes, 26 de Septiembre de 2011  

Continuamos con los tips para el exito de tu campaña

 1.- Muchos filtros antispam funcionan analizando el contenido del mail. Si utilizas palabras como "gratis", "oferta", "promoción", etc. Hay muchas posibilidades del que el mensaje quede atrapado en un filtro antispam. Debes intentar evitar ese tipo de palabras y, a la vez, dar a tu email una redacción lo más profesional posible.

2.- El formato de tu email debe ser sen-cillo y profesional. Una utilización excesiva de diferentes colores, fuentes, tamaños de letra, imágenes, etc. Pueden dar lugar a un aumento de los mensajes bloqueados por filtros antispam. Haz que tu email sea lo más "limpio" posible y trata de no usar nunca más de 2 o 3 tipos o tamaños de letra.

3.-Las fuentes muy grandes aumentan el riesgo de que tu email sea marcado como spam, lomismo ocurrirá si usas demasiadas imágenes o si escribes muy poco texto.

 4.- Si utilizas una hoja de estilos, usa una corta y simple, y no uses dema-siadas etiquetas de fuentes en el código html. La mayoría de los filtros de spam no valoran bien el exceso de etiquetas en el código.

 Si te interesa el tema o quieres mas informacion contacta a nuestro aliado www.grupoalebet.com , info@grupoalebet.com

 
 
  E Mail Marketing 1      
Lunes, 26 de Septiembre de 2011  

Al hacer eMail Marketing, el correo es el medio.

Llegar con el mensaje que quiere enviar a sus suscriptores, es el verdadero fin.

Te damos algunos consejos útiles para tu campaña sea exitosa.

1.- Realizá tus envíos a listas propias de suscriptores, clientes o miembros, y no a listas de emails de procedencia desconocida.

2.- Escribí el asunto en "Forma de oración" y no "TODO EN MAYÚSCULA".

3.- Envía tu email con el texto en formato HTML. Si tiene mayor proporción de texto que imágenes, mucho mejor.

Existen muchos otros tips que te iremos dando, si te interesa el tema o quieres más información contacta a nuestro aliado www.grupoalebet.com  , ellos brindan descuentos especiales a Socios, Sponsors y empresas del sector, info@grupoalebet.com

 
 
  Using Offline Marketing to Grow Your Online Business      
Miércoles, 14 de Septiembre de 2011  
Whether you are an Internet marketer or generalist, turning prospects into buyers is a top priority. Many marketers are continually testing the success of various media and integrated campaigns. One of the most frequently asked questions is the effectiveness of “off-line marketing” as it related to driving traffic and conversions on your website of landing page. With so many difference across products, services, industries, and price points, its hard to develop a simple yes or no answer when considering whether or not direct mail will drive online traffic for you. The key is to develop a compelling direct mail piece, choosing the right list, and creating an offer that resonates with your target market. Also, consider the following: 1. Package planning is essential for making your mail a success. Before you begin, plan your direct mail package. Will it include a letter, sell sheet, coupon, and business reply envelope? Perhaps you’ll be using a postcard. How big? How small? What creative direction will you take? 2. Effective envelope creative motivates consumers to open your piece. Your offer is no good unless it is seen by your target market. Spend a lot of time on your envelope, giving consumers a reason to open it and learn more about your offer. Create a swipe file of other direct marketing pieces you’ve personally received and opened. What was it about these offers that compelled you to take the next step? 3. Alternative formats can help you qualify for lower postage rates. Manage your budget carefully as large mail campaigns can have a high cost and negatively impact your ROI. One great avenue for lowering costs and increasing response rates is by experimenting with alternative direct mail formats. Learn more at the USPS website. 4. Value-added postcards can help mail get attention. To avoid the issues associated with unopened mail, test a postcard or two. Although much simpler than a direct mail promotion using an envelope and multiple response mechanisms, post cards can be great for driving people online at a low cost. Be sure to have a compelling reason for them to visit your website and a method for tracking results. Defining specific URLs to consumers, to help them locate a special offer, is a great way to track activity. 5. Crate a clear call to action. Too often direct marketers create a compelling piece, even a great offer, but make it difficult for prospects to answer. Overcome this issue by providing prospects with multiple ordering methods. These various methods can include the ability to order online, call a toll free number, and fax an order form. Consider the pros and cons of various ordering methods, and when you do, keep the consumer in mind. You want your buyers to have a positive experience so they order from you again and again. So perhaps you’re still wondering if direct mail can help you achieve your online goals. Begin with a simple goal that is easily defined and measurable. Choose a preferred direct mail technique and test it. You may find that the best way to find consumers online is to drive them with your direct marketing campaign. Taken from(http://marketingscoop.com/offlinemarketing-grow.htm)
 
 
  Top 4 Email Marketing Mistakes      
Jueves, 01 de Septiembre de 2011  
1.--Mistake: Assuming People Actually Want To Hear From You Just because you know someone does not automatically give you a right to add them to your email marketing list. Many times when people are building out their email list they automatically add friends, clients and colleagues without permission from those people. Do not make the mistake of assuming these people want to be on your marketing emails. When in doubt ALWAYS ask permission first. The best thing to do is send out individual emails to those people you work with or know who you think might be interested in your newsletter or emails and ask if it would be okay to add them to your subscription list. You can even sent along a link so they can sign up for themselves. It is also important that you know that it’s different if someone sends one email directly to you, with a sales pitch. But when that same person crosses the line and “blasts” his sales pitch to an entire list of people, it quickly becomes spam. 2.--Mistake: Writing Like A Used Car Salesman Avoid using words like “BUY NOW!!!” and “LIMITED TIME OFFER!!!” in your email marketing. This style of marketing is better left out of email correspondence. It trigers spam filters and can easily annoy your readership. Spam filters are constantly out on the hunt for words and phrases like these so you need to tread carefully and be creative with your marketing messages. Avoid excessive exclamation points (!!!!) and try to not use CAPS in every word since that is considered yelling in email etiquette and the spam filters will likely flag you for it. 3.--Mistake: Ignoring Campaign Reports I recently met a woman who hired an outside company to do her email marketing. She asked me if I thought email was a good use of her marketing dollars and I replied “How are the report statistics on your email campaigns?” The woman had no idea because she had never taken the time to ask the company who was doing her emailing for the campaign reports to see if they were even being read or if people were clicking on the links inside the emails. How would she ever know if her marketing dollars were being spent in the rght place if she didn’t even check to see if it was working? This is a small example as to why you should be looking at all of your email campaign reports to see how effective they are. Campaign reports will tell you if your emails are being opened, if the email addresses you are mailing them to are even working and if your template design is encouraging people to click on links. All these pieces of data will help you improve on your email style and maximize results. Always check the statistics and the data to see if what you are doing is worth your money, your time and your effort. One of the biggest mistakes that companies and organizations make is utilizing the “fish bowl” give away incorrectly. I have seen it done in many different industries and I am sure you have too. The fish bowl with a little sign like “Drop your business card and you can win a free lunch”. It does not matter what they are giving away or what you can win 9 times out of 10 they will be using your contact information in their email marketing and this is wrong! 4.-- Mistake: Not Having Permission If you plan on using the contact information from the business cards in your fish bowl you MUST state on your sign that they will be added to your email list. Subscribers need to KNOW they are subscribing otherwise you are assuming and thus breaking the law.

 
 
  Top 5 Ways to Get Your Email Flagged by Spam Filters      
Jueves, 01 de Septiembre de 2011  
When it comes to email marketing it is all about how you word things. Spam filters are made to search out certain words and phrases and flag them so be sure to avoid these common and not so common triggers. Most common triggers: •Going crazy with exclamation points!!!!!! •USING ALL CAPS–IT’S LIKE YELLING IN EMAIL. •Coloring fonts bright red or green •Using the word “test” in the subject line •Creating an HTML email that’s nothing but one big image, with little or no text (don’t just make an image and send that) •Using words like “sale” “Marketing” or “Free” •Avoid using too many $$$$$$ Not so Common Triggers •The phrase, “extra inches” will get you a score of 3.1 by spam assassin. For example “come to our spa and use the new abc service to take those last extra inches off!” •“You registered with a partner” – If the body of your email contains that phrase, chances are very good that your email list is not permission-based. •“Dear”. Do you merge the recipient’s FNAME into your messages? If so, don’t use the d-word. Turns out “Dear” will get you 2.7 spam points. That’s about halfway to getting your email blocked.

 
 
  The Basics of the CAN-SPAM Act of 2003      
Jueves, 01 de Septiembre de 2011  
Most people who are using email marketing do not realize that they fall under the CAN-SPAM act of 2003. Most people who get in trouble with the CAN-SPAM Act of 2003 simply didn’t know better. Here are the basics of what this law covers: Never use deceptive headers, from-names, reply-tos, or subject lines. Your readers should always know right away who sent them this email and what it is all about. Do not try to deceive them into thinking it is a personal correspondence when it not. It is always a good idea to include an introduction explaining why they are receiving that email. You must always provide an unsubscribe link. People who receive your marketing emails should not only have given you explicate permission to sign up for your emails but you also need to let them unsubscribe. If you do not give them this ability in an easy to see and use format you could be in some hot water. Remove recipients from your list within 10 business days. If someone does wish to unsubscribe you better take care of it ASAP because you only have 10 days before you are in violation with the CAN SPAM law. The unsubscribe link must work for at least 30 days after sending. If a reader opens your email within 30 days and wants to unsubscribe your link better work! You must include your physical mailing address in the email. This can be a tricky one for people who work out of their home but no way around it, you have to have a physical mailing address in your emails AND a PO Box will not work! Learn more about the CAN-SPAM Act of 2003 on the FCC.gov site. This site will also cover Text Message spam.

 
 
  Facebook: Google+ has no users      
Sábado, 20 de Agosto de 2011  
Facebook executives have choice words for Google’s efforts to bring casual games to its fledgling social network. A little less than two months after Google launched its fledgling social network, Google+, Silicon Valley’s latest rivalry is heating up. Google+ (GOOG) launched in June with an innovative group video chat dubbed Hangout. One week later, Facebook announced a video chat feature of its own in cooperation with Microsoft’s (MSFT) Skype. Last week, Google announced that games like Zynga Poker and Angry Birds would find a home on Google+. A day later, Facebook unveiled a slew of improvements to its games platform, including a newsfeed-like live ticker with game updates and higher-resolution gaming. If it wasn’t clear before, it is now: Facebook chief Mark Zuckerberg is paying very close attention. At an event last week, Facebook director of game partnerships Sean Ryan had some choice words for his new competitor. “Google has emulated aspects of our system, which is what they have the right to do,” he said. “We just need to be better.” He’s referring to the way the companies make money from casual online games like Farmville and Words With Friends. Players pay for play time or virtual goods within the games, and the social networks take a cut of the sales. Currently, Facebook reportedly takes 30% from game developers, whereas Google takes just 5%. The similarities between the two models have obviously ruffled some feathers. At the event, Facebook’s Ryan argued that Google’s gaming foray was like McDonald’s (MCD) recent efforts to offer premium coffee, competing in the same space as Starbucks (SBUX). (That business went on to become huge for McDonald’s…) “Google is at 5% because they don’t have any users,” he said dryly. Google declined to comment on the statements, but confirmed the percentage it planned to take from game makers. There’s good reason for the two technology giants to see games as a new front in their tussle for social users. The global virtual goods market — arguably the largest revenue stream for casual games makers — is expected to more than double to $20.3 billion by 2014 according to research and investment bank ThinkEquity. Jeremiah Owyang, a principal analyst for Altimeter Group, notes that it is also a way to reach a coveted demographic. “When we saw casual gaming growth, it was amazing to see that the most common gamer was a middle-aged woman in the Midwest, and there’s a lot of advertising dollars associated with that,” he says. But according to Owyang, both services have their work cut out for them. Google+ is off to a good start, but he doesn’t think a compelling reason exists yet for mainstream users to switch over from Facebook. That’s why the company announced it was going after casual games, to attract new users. Meanwhile, Facebook needs to be less reactive to Google+’s announcements and become more aggressive, he says. With an estimated 25 million registered users, Google+ has a long way to go before it catches up to Facebook’s 750 million users. What’s clear is that both companies are likely to continue watching each other’s moves closely. Source :- http://tech.fortune.cnn.com

 
 
  Facebook ‘Like’ Button Declared Illegal In Germany      
Sábado, 20 de Agosto de 2011  
A German data protection authority is “unliking” Facebook‘s “Like” button. The state of Schleswig-Holstein‘s data protection commissioner, Thilo Weichert, on Friday ordered state institutions to shut down the fan pages on the social networking site and remove the “Like” button from their websites, saying it leads to profiling that violates German and European law. Facebook insisted Friday that is in full compliance with European data protection laws. On Friday, Weichert issued a statement saying technical analysis by his office shows Facebook violated German and European data protection laws by passing content data to the social network’s servers in the U.S. “Whoever visits facebook.com or uses a plug-in must expect that he or she will be tracked by the company for two years,” Weichert said. “Facebook builds a broad individual and for members even a personalized profile.” A Facebook spokesman conceded that the company can see “information such as the IP address” of users who visit a site with a “Like” button. “We delete this technical data within 90 days,” said the spokesman, who did not give his name in keeping with company policy. “That is in keeping with normal industry standards.” Weichert’s office ordered website owners in Schleswig-Holstein to “immediately stop the passing on of user data to Facebook in the USA by deactivating the respective services” and threatened to take legal action if they fail to comply. He also urged Internet users in general to “keep their fingers from clicking on social plug-ins” and “not set up a Facebook account” to avoid being profiled. The keepers of Germany‘s strict privacy laws have repeatedly clashed on issues of privacy with international Internet giants, such as Facebook and Google – often with success. Last year Google allowed Germans who opposed its Street View mapping system to blur images of their homes, while Facebook in January granted members more control over their email address books, after a dispute over its “Friend Finder” service. Germany’s latest spat with the Palo Alto, California-based Facebook also comes a week after a leading member of Chancellor Angela Merkel‘s conservative party in Schleswig-Holstein stepped down after admitting to having an affair with a 16-year-old he met over the social networking site. Christian von Boetticher’s resignation sparked a debate about the role of social media in politicians’ lives, with German newspapers carrying reports from party members, angry that the state legislator spent more time posting personal information to Facebook than focusing on his job. He has since deleted his Facebook profile. Source :- http://www.huffingtonpost.com

 
 
  Google + llega a 10 millones de usuarios      
Viernes, 29 de Julio de 2011  
El Universal. La cifra significaría que la nueva red social es la de más rápido crecimiento en la historia. La nueva red social de Google se podría convertir en una de las que más rápido ha crecido en la historia de estos servicios, tras haber alcanzado la cantidad de 10 millones de usuarios a menos de un mes de su lanzamiento. Paul Allen, del portal Ancestry.com, desarrolló un ingenioso método para calcular la cifra de personas que se han unido a Google+, según publica el portal Mashable. Allen tomó como muestra un determinado número de apellidos de entre los datos de la Oficina de Censos de Estados Unidos y los comparó con los apellidos de los usuarios de la red social. Tras comparar los apellidos más populares de ambos sitios pudo sacar un estimado de la cantidad de personas que se registró a la red de Google+. Su resultado fue de unos 9.5 millones de usuarios en el mundo que ya forman parte de la red social, de los cuales unos 2.2 millones se unieron a ésta en las últimas 34 horas.

 
 
  Adiós a Google Labs      
Viernes, 29 de Julio de 2011  
El Universal. El gigante de internet decidió cerrar su herramienta Labs, donde en un principio se gestaron populares servicios como GMail, Calendar y Wave. El gigante de internet ha decidido cerrar su herramienta Google Lab como parte de un esfuerzo de "simplificar y hace más eficientes" las líneas de productos de la compañía, según reveló en su blog oficial este miércoles. Haciendo referencia a un memorando que el CEO de Google, Larry Page, envió a los empleados de la empresa explicando la decisión para retirar sus servicios Google Health y PowerMeter, Bill Coughran, vicepresidente senior de investigación e infraestructura de sistemas, escribió que el cierre de Google Labs también forma parte de la nueva agenda de la compañía de "priorizar nuestros esfuerzos de productos". "Aunque hemos aprendido mucho con el lanzamiento de prototipos en Labs, creemos que un mayor enfoque es fundamental si queremos aprovechar al máximo las oportunidades que vienen por delante", señaló Coughran en el blog.

 
 
  Google busca poner fin a páginas web lentas      
Viernes, 29 de Julio de 2011  
El gigante de internet lanza un nuevo servicio que agiliza los tiempos de carga de los portales al procesarlas a través de la red global de sus servidores. Google anunció hoy que implementará un nuevo servicio con el que espera que las páginas web lentas pasen a ser tan anacrónicas como las máquinas de escribir, ayudando a los webmaster a acelerar los tiempos de carga de sus sitios. El gigante de internet dio a conocer su nueva opción llamada Page Speed Service, que agiliza los tiempos de carga de páginas al procesarlas con una aplicación especial que las carga a través de la red global de servidores de Google. Ram Ramani, gerente en la compañía, aseguró que en las pruebas el nuevo mecanismo generaron una reducción del tiempo de carga de entre un 25 y un 60 por ciento, según publica el portal Mashable.com. Actualmente, este servicio es ofrecido de manera gratuita a una cantidad limitada de páginas web.

 
 
  La inversión en publicidad en las redes sociales llegará a $8.3 billones en el 2.015      
Miércoles, 06 de Julio de 2011  
Según BIA/Kelsey, una firma de consultoría digital, la inversión en publicidad en las redes sociales llegará a $8.3 billones en el 2.015. Recordemos que el año pasado la misma fue de $2.1 billones. En el mismo informe se alega que $7.7 billones serán para banners publicitarios cuyo principal proveedor en este momento es Facebook.

 
 
  Marketing Digital 1      
Sábado, 25 de Junio de 2011  
El marketing digital es una forma del marketing basada en el uso de medios digitales para desarrollar comunicaciones directas, personales e interactivas que provoquen una reacción en el receptor. Fundamentalmente utiliza medios basados en protocolos IP (internet, internet wireless), en telefonía móvil y televisión digital. Podríamos catalogar el marketing digital como “el proceso social y administrativo por el cual los grupos e individuos satisfacen sus necesidades al crear e intercambiar bienes y servicios en el medio digital”. Resulta apropiado destacar que ni el marketing, ni el medio digital añaden nuevas necesidades, simplemente posibilitan nuevos usos y las expanden, pero en ningún momento crean necesidades nuevas. Bajo esta definición de marketing digital cabrían un gran número de acciones, todas aquellas destinadas a dar a conocer nuestro producto o servicio, el cual satisfará ciertas necesidades, para ello tendríamos: Venta online u ofrecimientos de servicios online. Creación de información de nuestros servicios (website informativo, notas de prensa online) Programas de afiliación Publicidad online (banners) Publicidad en buscadores (SEA) Optimización en buscadores (SEO) Sponsorización de medios digitales Emailing Redes sociales y creación de comunidades (SMO) En resumen cualquier acción de comunicación y los procesos asociados a ella que de a conocer mi servicio o producto y que responden a una estrategia por satisfacer determinadas necesidades. Mas informacion en www.grupoalebet.com

 
 
  Las siete tendencias del marketing móvil para los próximos meses      
Lunes, 20 de Junio de 2011  
1) Nuevos formatos publicitarios: La navegación móvil desde smartphones ha permitido el desarrollo de nuevos formatos publicitarios como interstitials, reveals y otros, los cuales han llegado para quedarse. 2) Aumento exponencial del tráfico web: Los medios de comunicación con versión accesible desde teléfonos móviles verán incrementar de forma exponencial el tráfico de visitantes. 3) La revolución iPad: La masificación del iPad producirá una revolución en el mercado de las aplicaciones móviles, lo que abrirá nuevas oportunidades para las marcas. 4) Medición: Será la nueva frontera que deberá afrontar la industria del marketing móvil para demostrar la efectividad del medio a clientes y agencias. 5) Nuevos hábitos de consumo de TV: Veremos la transición de hábitos de consumo de información audiovisual, sobretodo para el consumo de noticias y entretenimiento, los cuales pasarán de la pantalla de la TV o el PC al móvil. El móvil aunará la emotividad de la TV y la medición on line. 6) Nuevos dispositivos móviles: Veremos la llegada de nuevos dispositivos móviles para hacer frente al iPhone /Ipad así como una mayor competencia en el desarrollo de aplicaciones y web móviles lo que hará mejorar la experiencia de usuario y aumentar el tráfico. 7) Inversión en marketing móvil: Seguirá subiendo. Los anunciantes irán donde está la audiencia y ésta cada vez más está en el móvil. Mas info en www.grupoalebet.com

 
 
  Marketing Móvil: La plataforma del futuro      
Lunes, 20 de Junio de 2011  
El Marketing Móvil ha sido un tema central en la edición del Mobile World Congress de este año celebrada en Barcelona. En el mismo, numerosas empresas expositoras promocionaron el Marketing Móvil y sus aplicaciones. Recientemente, la BBC publicó un informe que revela cómo un gran número de empresas están adoptando este nuevo canal. Es el caso de grandes marcas como Procter & Gamble y Unilever que están destinando presupuestos muy elevados para sus campañas móviles. Kerstin Trikalitis, CEO de “Out There Media” explica que han visto tasas de crecimiento de tres dígitos en los últimos 18 meses y que esta es una tendencia que continuará todo este año. “Cuando un anuncio está segmentando y es relevante para sus destinatarios estos valoran positivamente las acciones de marketing móvil. Nuestras tasas de respuesta oscilan entre el 20-25%, datos que demuestran que el marketing móvil está funcionando.” Sin embargo, hay que tener algunas precauciones. Como con cualquier otro tipo de acción de marketing, debemos asegurarnos que nuestros mensajes están perfectamente segmentados y son relevantes para sus receptores. Esto es aún más importante con el marketing móvil, ya que llevamos nuestros teléfonos con nosotros siempre y los mensajes que enviamos a nuestros clientes están entrando en su espacio personal. Puedes segmentar individualmente a tus clientes con contenido específico, incluso proporcionando un mensaje totalmente personalizado para cada uno de ellos en tu campaña SMS. Con ello, te aseguras que tu mensaje SMS no parezca un anuncio generalista y se perciba como un buen servicio al cliente. Para mas informacion www.grupoalebet.com